Τρίτη 28 Απριλίου 2020

Διάβασα το "Ταξίδι αυτοανακάλυψης" του π.Φιλόθεου Φάρου


Η καραντίνα για μενα είναι μια περίοδος αυτογνωσίας και αυτοβελτίωσης.
Οπότε βρήκα ευκαιρία να διαβάσω αρκετά βιβλία και να πάω τη σκέψη μου ένα βήμα παραπέρα.

Ταξίδι αυτοανακάλυψης από τον πάτερ Φιλόθεο Φάρο. 

Η μορφή του, από την πρώτη στιγμή, με προκαλούσε να τον ανακαλύψω. Πιστεύω στον Θεό με έναν εντελώς δικό μου τρόπο και ο άνθρωπος αυτός ακούμπησε στα μύχια της σκέψης μου.

Τα λόγια και οι πράξεις φανατισμού αρκετών ιερωμένων με βρίσκουν αντίθετη και από τα λίγα που έχω διαβάσει, όλη αυτή η ρητορική "μίσους" απέχει και από τη χριστιανική διδασκαλία.....

Το βιβλίο εκδόθηκε το 2009 απο τις εκδόσεις Αρμός. Στο οπισθόφυλλο του αναφέρει :"Πολλοί από εμάς τους ανθρώπους νομίζουμε ότι είμεθα ευτυχισμένοι και πλήρεις, αλλά πολύ λίγοι αποκτούμε αυτό το είδος της πληρότητας που επιτυγχάνεται με μια σε βάθος εξερεύνηση του εαυτού μας. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να είναι πραγματικός άνθρωπος αν δεν γνωρίζει ποιος και τι είναι· και επιτυγχάνει αυτή την αυτογνωσία όχι μόνο όταν γνωρίζει τον εαυτό του ως άγγελο αλλά και όταν τον γνωρίζει σαν ζώο... ... ο άνθρωπος όσο και όλα τα ανθρώπινα είναι και θα είναι πάντα ένα πακέτο μεγαλείου και φρίκης. Αυτή είναι μια κραυγαλέα πραγματικότητα που όλοι έχουμε μικρότερη ή μεγαλύτερη δυσκολία να δεχθούμε και γι' αυτό βασανιζόμεθα και βασανίζουμε... ... Η ανθρωπιά, η καλωσύνη, η ευαισθησία και η συμπόνια για τον άλλο, η κοινωνία με τον άλλο και η προσφορά, κάνουν έναν άνθρωπο πολιτισμένο και τον κόσμο μας καλύτερο. Χωρίς αυτά η ομορφιά της τέχνης, η εφευρετικότητα της επιστήμης, η βιβλιογραφική σοφία και οι βαθυστόχαστοι λόγοι των φιλοσόφων όχι μόνο δεν βελτιώνουν την κατάσταση του κόσμου, αλλά συχνά στηρίζουν την κτηνωδία του."

Στο βιβλίο ο συγγραφέας υφαίνει της ψυχολογία, την ψυχιατρική, την κοινωνιολογία, τη φιλοσοφία και τη θρησκεία. Δεν είναι εύπεπτο βιβλίο. Σε καλεί να το διαβάσεις προσεκτικά και αν έχεις παροπίδες και δεν έχεις ασχοληθεί ή διαβάσει για τις επιστήμες που αναφέρω, ίσως δυσκολευτείς στην κατανόησή του.

Παραθέτει και αυτοβιογραφικά στοιχεία, από το διάστημα που εργαζόταν στην Αμερική και αυτό συμβάλλει στην αμεσότητα του συγγραφέα με τον αναγνώστη. Ήταν μια καλή αρχή για να ξεκινήσω να διαβάζω και την υπόλοιπη βιβλιογραφία του. Μου άφησε μια όμορφη αίσθηση και με βοήθησε στην κατανόηση του εαυτού μου και των ανθρώπων.

Εσείς έχετε διαβάσει το βιβλίο ή άλλα βιβλία του; Πως σας φάνηκε;

4 σχόλια:

  1. Καλησπέρα, Αριάδνη!
    Δεν το έχω διαβάσει! Όμως, αυτόματα (μετά την βιβλιοπαρουσίασή σου) μπαίνει στη λίστα μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ πολύ ενδιαφέρον Αριάδνη!
    Κρατώ ιδιαίτερα τη φράση "...ο άνθρωπος όσο και όλα τα ανθρώπινα είναι και θα είναι πάντα ένα πακέτο μεγαλείου και φρίκης."
    Κι εγώ σ'ευχαριστώ για την παρουσίαση του συγγραφέα που δεν γνώριζα αλλά σκοπεύω πλέον να γνωρίσω.
    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πόσο χαίρομαι Αριάδνη μου που οι μέρες εγκλεισμού για σένα υπήρξαν μέρες επίγνωσης και θα δεις πως αυτό θα σε ακολουθήσει για καιρό!

    ΑΦιλάκια και καλό Μάη εύχομαι από καρδιάς! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είδες Αριάδνη μου πως μέσα από όλη αυτή την κρίση βγαίνουν και θετικά πράγματα; το ότι μπόρεσες να δεις κάπως διαφορετικά την ζωή..
    Θα συμφωνήσω απόλυτα με το οπισθόφυλλο..κάποιες σκέψεις μας καλό είναι να τις αναθεωρούμε..ίσως μας κάνουν καλύτερους ανθρώπους.. και ένα πολύ καλό βιβλίο μπορεί να συμβάλει σε αυτό..
    Καλά να είσαι να έχεις ένα όμορφο μήνα Αριάδνη μου.. φιλιαα!!🌺🌻🌼🌷

    ΑπάντησηΔιαγραφή