Τετάρτη 22 Ιουνίου 2016

Αερόφυτα, ο νέος εθισμός!

Πριν λίγες μέρες επισκέφθηκα την Ανθοκομική Έκθεση στις Σέρρες. Κάθε χρόνο χιλιάδες φυτά σε προκαλούν να τα αποκτήσεις και να τα φροντίσεις.
Φέτος ήξερα πως στη συγκεκριμένη έκθεση θα έβρισκα και τα τροπικά αερόφυτα, τον νέο μου εθισμό. Που δε χρειάζονται χώμα, αλλά αέρα. Τα αερόφυτα τα γνώρισα μέσα από το decorasylum της Δήμητρας.  Μόλις έφτασα στο χώρο, μου κέντρισαν το ενδιαφέρον με ένα μαγικό τρόπο. Πολλά διαφορετικά φυτά σε μέγεθος και χρώμα. Μέσα σε terrariums, "καρφωμένα" σε κύβους, ακόμη και μέσα σε κρεμαστά για το λαιμό.  Αγόρασα δυο διαφορετικά είδη και τα διακόσμησα σύμφωνα με τα υλικά που είχα.

. Tillandsia Abditta

Tillandsia Ionantha Rood





Τα αερόφυτα είναι φυτά που ανήκουν στο γένος Tillandsia της οικογένειας Bromeliaceae. Στο γένος αυτό εντοπίζονται πάνω από 700 είδη τα οποία είναι αιεθαλή, πολυετή ανθοφόρα φυτά ενδημικά των βουνών, δασών και ερήμων της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής, των Νοτίων ΗΠΑ και των Δυτικών Ινδιών.


Είναι επίφυτα και μεγαλώνουν χωρίς έδαφος, συνήθως πάνω σε δέντρα ή βράχους. Γι’ αυτό το λόγο είναι γνωστά και ως αερόφυτα.Έχουν υποτυπώδες ριζικό σύστημα το οποίο το χρησιμοποιούν για να αγκιστρώνονται πάνω σε φυτά ή άλλες επιφάνειες. Κατά κανόνα, τα είδη με λεπτότερα φύλλα προέρχονται από τα τροπικά δάση ενώ τα είδη με σκληρότερα φύλλα από τις ερήμους. Τα θρεπτικά στοιχεία προσλαμβάνονται από τον αέρα ή το νερό μέσω εξειδικευμένων κατασκευών που βρίσκονται στα φύλλα και λέγοντα τριχίδια.



Ο πολλαπλασιασμός τους γίνεται με σπόρους ή με τη διαίρεση των νέων φυτών που φύονται στη βάση του φυτού. Ενώ συνήθως δεν καλλιεργούνται για τα άνθη τους, τα αερόφυτα, αν δεχτούν τις κατάλληλες φροντίδες μπορούν να ανθίσουν. Οι ανθοφορίες κάποιων ειδών είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές ωστόσο τα άνθη στις περισσότερες ποικιλίες είναι μικρά. Κάποια είδη, κατά την άνθηση αλλάζουν χρώμα, καθώς έτσι προσελκύουν επικονιαστές.


Κατά κανόνα, δεν θέλουν άμεσο ηλιακό φως, γιατί αυτό μπορεί να τους προκαλέσει εγκαύματα στα φύλλα, αλλά έμμεσο. Το πότισμα γίνεται τοποθετώντας τα σε λεκάνη με νερό και αφήνοντας τα ανάποδα να στεγνώσουν καλά. Η περίσσεια υγρασίας είναι καταστροφική για τα αερόφυτά καθώς ευνοεί την ανάπτυξη σήψεων. Οι ανάγκες για νερό του κάθε είδους είναι διαφορετικές και γι’ αυτό πρέπει να ακολουθούμε τις οδηγίες φροντίδας του κάθε φυτού ξεχωριστά. Η συχνότητα της άρδευσης εξαρτάται από τις συνθήκες που επικρατούν αλλά και το είδος του αερόφυτου.

Γνωρίζετε τα αερόφυτα; Θα αποκτούσατε;

Για περισσότερες πληροφορίες κάνετε κλικ airplants.gr
Οι εικόνες και το κείμενο γνωριμίας είναι απο το airplants.gr

11 σχόλια:

  1. Καλά, είναι τέλεια όλη αυτή η ιστορία! Θα ήθελα να έχω, αλλά φοβάμαι μην τα ξεχάσω απότιστα. Μάλλον πρέπει να πάρω ένα που να μην θέλει συχνό πότισμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τι όμορφα που είναι!
    ίσως να βρήκα το φυτο που θα επιζούσε στα χέρια μου...αφού θέλει μόνο ποτισμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. προσπαθω να μην ακολουθησω το παραδειγμα σου γιατι θα ειναι κριμα οταν τα ξερανω... ναι το ομολογω,... εγω κ τα φυτα ενα διαζυγιο ενα πραγμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ εντυπωσιακά πάντως!!!!!! Λάτρεψα την τελευταία φωτογραφία με το φυτό μέσα στην γυάλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ναιαιαιαι! Να 'ναι καλά οι γονείς μου με την αγάπη που έχουν για τα φυτά -και την κληρονόμησα κι εγώ-, έχουμε κι εμείς!
    Σε ένα αυτοσχέδιο διακοσμητικό πηγαδάκι που έφτιαξα πέρσι στον κήπο μας τα έχουμε, μα και η ιδέα των terrarium με ξετρέλανε!!
    ΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά, κορίτσι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Όχι δεν τα ήξερα! Δηλ δεν ήξερα τόσα πολλά! Ναι θα ήθελα να έχω μερικά. Λίγο νεράκι που και που αλλά από ότι κατάλαβα έχουν τις ιδιαιτερότητές τους και θέλουν προσοχή.
    Πολύ ωραία τα έφτιαξες. Να τα χαρείς.
    Φιλιά πολλά Αριάδνη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έχω γνωστή που έχει τρελή αγάπη και τα λουλούδια και τα φυτά. Βέβαια έχει και αυλή, οπότε φαντάσου πόσα έχει. Και από εκείνη αν θυμάμαι έχω ακούσει για τα αερόφυτα.
    Είναι όμορφα και εντυπωσιακά.
    Πολύ ωραίο θέμα Αριάδνη μου!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Λατρεύω τα φυτά, λατρεύω τη φύση αλλά για τα αερόφυτα δεν είχα ακούσει ποτέ!!!! Τα θέλω οπωσδήποτε!!! Τέλειο το θέμα σου Αριάδνη μου!!! Καλό Σαββατοκύριακο σου εύχομαι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ σούπερ και διαβάζω πως θέλουν ιδιαίτερη φροντίδα! Έχω δει κατα καιρούς που μέσα σε διάφανες μπάλες τοποθετούν αερόφυτα και τα κρεμάνε όπως στην τελευταία φωτό και είναι εντυπωσιακό πράγματι! Να έχεις μια όμορφη Κυριακή! Ευχαριστούμε για όλες τις πληροφορίες, κάποια στιγμή μπορεί να αποκτήσω και γω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πήρες κι εσύ Αριάδνη μου;;;;;;; Από πέρυσι το λέω και δεν τα έχω καταφέρει... μάλλον πρέπει να τα δοκιμάσω! Φιλάκια!

    http://artdecorationcrafting.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ωωωω, εντυπωσιακά και ιδιαίτερα...φυσικά και θα ήθελα να αποκτήσω κάποια από αυτά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή