Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

Δεκέμβριος: Καλό μήνα!

Αισίως μπήκαμε και στον τελευταίο μήνα για το 2013! Ας θυμηθούμε τα τραγούδια που γράφτηκαν για το Δεκέμβρη, ενδεικτικά καθώς υπάρχουν αρκετά!


Ορφέας Περίδης-Δεκέμβριος

Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης

Κάποτε, μικρό παιδάκι, χώθηκα στην καμινάδα
μες στου χρόνου εκεί την στάχτη, μες στο μαύρο καταρράχτη
'κει που κρύβονται οι ώρες, τα μελλούμενα, οι αιώνες
και τα όνειρα κρυμμένα κι όλοι οι άνθρωποι είναι ένα

Είδα θάλασσα ν' απλώνει απ' των αστεριών την σκόνη
το χρυσό που έγινε αλάτι μέσα στου Χριστού την φάτνη
είδα το χαρτί που ομιλεί, είδα τον Άγιο Βασίλη
των ονειροπόλων μόχθους, τους μικρούς κρυφούς μου πόθους

Τους κακούς και τους γαϊδάρους κι όλους του καλικαντζάρους
που όλο κόβουνε στον ανήλιο, κόβουν της ζωής το ξύλο
σπάν' κλωστές, τα ρούχα λύνουν και ότι γράφεις σου το σβήνουν
να σε πάνε εκεί σου τάζουν που ποτέ δεν εορτάζουν

Κι ύστερα βγήκα στο χιόνι κι όλοι οι άνθρωποι ήταν μόνοι
οι καρδιές όλο κρυώναν γιατί οι γιορτές τελειώναν
κι όπως είδα τα αγιασμένα, τα παλιά, τα ξεχασμένα
λέω να τα πεις ωραία για να κάνουμε παρέα.

(Το κομμάτι περιλαμβάνεται στο δίσκο  "Ονειροπόλων μόχθοι" που κυκλοφόρησε το 2011 απο το "7")

Παντελής Θαλασσινός-Δόξα Δεκέμβρη μήνα

Στίχοι:  Ηλίας Κατσούλης
Μουσική:  Παντελής Θαλασσινός

 Στολίζω δέντρο με τα χιόνια του Χριστού
τραπέζι στρώνω με τα δώρα του χειμώνα
εσύ το φως ενός ορίζοντα κλειστού
που το φορώ του ταξιδιού μου αρραβώνα.

Ανάβω φώτα και λαμπιόνια ζωηρά
και μες στη φλόγα της γιορτής κεράκι λιώνω
φωτογραφίζω αναμνήσεις στη σειρά
να σε θυμάμαι όσο λείπω ένα χρόνο

Παραμονή Πρωτοχρονιάς θα σε φιλήσω
και μια ευχή πάνω στα χείλη σου θ' αφήσω
καθώς αργά θα ξετυλίγεις τον καιρό σου
σαν παραμύθι να με βλέπεις στ' όνειρό σου...

Ζυμώνω δώδεκα Χριστόψωμα ζεστά
με της αγάπης τη μαγιά και άσπρο αλεύρι
να τα μοιράσεις σε παιδάκια γελαστά
να' χουν να λένε για τη δόξα του Δεκέμβρη

Παραμονή Πρωτοχρονιάς θα σε φιλήσω
και μια ευχή πάνω στα χείλη σου θ' αφήσω
καθώς αργά θα ξετυλίγεις τον καιρό σου
σαν παραμύθι να με βλέπεις στ' όνειρό σου

(Το τραγούδι περιλαμβάνεται στο δίσκο του Παντελή Θαλασσινού, με τίτλο "Καλαντάρι" που κυκλοφόρησε το 2006, απο τη δισκογραφική εταιρεία MBI)



Σωτηρία Μπέλλου - Δεκέμβρης γλυκοχάραμα


Στίχοι:  Μιχάλης Μπουρμπούλης
Μουσική:  Δημήτρης Λάγιος


Έσβησαν τα ματάκια σου
ήρεμα σαν λυχνάρια
και κείνοι που σε σκότωσαν
δεν άφησαν αχνάρια.

Δεκέμβρης γλυκοχάραμα
μένει η καρδιά μου άδεια
η νύχτα κρύβει θάνατο
και σκοτεινά πηγάδια.

Του χάρου ήσουν αδερφός
και του χαμού παρέα
φεγγάρι γεναριάτικο
πάνω από τον Περαία.



(Το τραγούδι περιλαμβάνεται στο δίσκο της Σωτηρίας Μπέλλου, με τίτλο "Αη λαός" που κυκλοφόρησε το 1983, απο τη δισκογραφική εταιρεία Lyra)


 
Σωκράτης Μάλαμας - Δεκέμβρης 1903 (Καβάφης) 




Στίχοι: Κωνσταντίνος Καβάφης
Μουσική: Σωκράτης Μάλαμας


Kι αν για τον έρωτά μου δεν μπορώ να πω
αν δε μιλώ για τα μαλλιά σου, για τα χείλη, για τα μάτια·
όμως το πρόσωπό σου που κρατώ μες στη ψυχή μου,
ο ήχος της φωνής σου που κρατάω μες στο μυαλό μου,
ημέρες του Σεπτέμβρη που ανατέλλουν στα όνειρά μου
τις λέξεις και τις φράσεις μου πλάθουν και χρωματίζουν
σ’ όποιο θέμα κι άν περνώ, όποια ιδέα κι αν λέγω.


( Το τραγούδι βρίσκεται στο δίσκο "13.000 μέρες" του Σωκράτη Μάλαμα, ο οποίος κυκλοφόρησε το 1998 απο τη Lyra").

Ρένα Κουμιώτη-Δεκέμβρης 


Στίχοι:  Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μουσική:  Βασίλης Κουμπής

Βαρύς Δεκέμβρης στο στενό
κι ο άνεμος μανιάζει
σου παραγγείλαν πως πονώ
και είπες δε με νοιάζει.

Τελειώνει μάννα μου η βραδυά
τελειώνει και ο χρόνος
μα στη φτωχή μου την καρδιά
ατέλειωτος ο πόνος.

Χαστούκια δίνει μου η βροχή
μα εγώ κουράγιο κάνω
και συ αχάριστη ψυχή
μ' αφήνεις να πεθάνω



(Το τραγούδι βρίσκεται στο δίσκο "12 μήνες" , ο οποίος κυκλοφόρησε το 1972 από τη Lyra).

Έρευνα: Αριάδνη Στεφανίδου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου