Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

Πρώτη φορά σε χαμάμ

Μου αρέσει πολύ να ταξιδεύω και να έρχομαι σε επαφή με άλλους πολιτισμούς, μέρη και ανθρώπους.
Ήθελα τα τελευταία χρόνια να κάνω Τούρκικο χαμάμ και αποφάσισα να ταξιδέψω ένα Σαββατοκύριακο μέχρι την Αδριανούπολη και να το τολμήσω. Ο χώρος του Τούρκικου χαμάμ είχε μακραίωνη ιστορία, καθώς στο παρελθόν το χρησιμοποιούσαν σουλτάνοι, το χαρέμι και άνθρωποι του παλατιού.
Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία, η οποία μου άφησε θετικές εντυπώσεις και συναισθήματα., μιας και είναι ένα μέσο κοινωνικοποιήσης και λιγότερο χαλάρωσης. Αν και οι επισκέπτριες δεν γνώριζαν Αγγλικά, παρόλαυτα με τη γλώσσα του σώματος και με νοήματα σε έκαναν να νιώσεις άνετα και προσπαθούσαν να σου εξηγήσουν τι να κάνεις.Είχε αρκετό θόρυβο απ τις συζητήσεις των γυναικών , γι αυτό και έγραψα πιο πάνω ότι είναι μέσο κοινωνικοποιήσης. Κάτι που δεν με ενόχλησε καθόλου, γιατί φαινόταν ότι ήταν χαρούμενες συζητήσεις. Είναι η υγρή εκδοχή της σάουνας, το ατμόλουτρο, ένα μέσο εξαγνισμού.
Μπαίνοντας στο χώρο με οδήγησαν σε ένα δωμάτιο, όπου φόρεσα το μαγιό μου, σαγιονάρες, τυλίχτηκα με πετσέτα, κλείδωσα και πήρα μαζί μου το κλειδί.Οδηγήθηκα στο κυρίως χώρο του χαμάμ και άφησα την πετσέτα. Τα πρώτα δευτερόλεπτα με την αλλαγή της θερμοκρασίας και την υπερβολική ζέστη, παθαίνεις ένα "σοκ", αλλά γρήγορα συνηθίζεις. Κάθεσαι σε ένα μακρύ μαρμάρινο ζεστό πεζούλι και ρίχνεις πάνω σου ζεστό ή δροσερό νερό (αν ζεσταίνεσαι πολύ) για να ανοίξουν οι πόροι του δέρματος, για περίπου 30'.
Έπειτα ξαπλώνεις σε ένα τεράστιο μαρμάρινο ζεστό στρόγγυλο κρεββάτι , σου αφαιρούν το πάνω μέρος του μαγιώ και σε τρίβουν σε κάθε σημείο του σώματός σου, με τον κετσέ. Ένα είδος τούρκικης λούφας. Σε ξεπλένουν, καθαρίζουν το χώρο και ξαπλώνεις εκ νέου για το σαπούνισμα. Ακολουθεί ένα γρήγορο ελαφρύ μασάζ με τις σαπουνάδες, σε ξεπλένουν , παίρνεις το κλειδί και τις πετσέτες σου και κάνεις μπάνιο σε διπλανό χώρο μόνη σου. Έπειτα πηγαίνεις στο δωμάτιό σου για να ντυθείς ή να συνεχίσεις με μασάζ. Στο χώρο υπάρχουν πιστολάκια για να στεγνώσετε τα μαλλιά σας, επίσης αν φοράτε φακούς επαφής, αφαιρέστε τους και φορέστε τα γυαλιά μυωπίας σας.
Σίγουρα θα ήθελα να το επαναλάβω με την πρώτη ευκαιρία.

Έχετε κάνει ποτέ χαμάμ;
Σας άρεσε;
Που δοκιμάσατε αυτή την ξεχωριστή εμπειρία;
Θα το τολμούσατε ξανα;
  

18 σχόλια:

  1. Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ και ακούγεται ενδιαφέρον! Ευχαριστούμε πολύ Αριάδνη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι ωραίο που ακούγεται! Με έκανες να θέλω να το δοκιμάσω!
    Εύχομαι πάντα να έχεις τόσο ενδιαφέρουσες εμπειρίες.
    Καλή εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλη εβδομάδα Μαρίνα μου, μονο που σκεφτομουν οτι στον ιδιο χωρο έκαναν χαμαμ ανθρωποι του παλατιου, ενιωθα και γω σουλτανα αχαχχαχα

      Διαγραφή
  3. Έχω δοκιμάσει το χαμάμ και μάλιστα σ σ'αυτό που πήγες κι εσυ.
    Τέλεια εμπειρια.
    Ελπίζω να ξαναπάω κάποια φορά.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα ήθελα πολύ, αν και λίγο με τρόμαξε η πολύ ζέστη, όπως και στη σάουνα δεν ξέρω αν θα τα άντεχα!
    Αλλά φαντάζομαι εμπειρία!!!
    Τελικά τί συζήτηση επικρατούσε ανάμεσα στις γυναίκες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημερα!
      Μιλούσαν Τούρκικα και δεν μπορουσα να καταλαβω.
      Δυστυχως ακομα προσπαθω να μαθω ανευ διδασκαλου, αλλα ειναι δυσκολη γλωσσα. Καταλαβαινω απο μεμονωμενες λεξεις

      Διαγραφή
  5. Πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία και σαν μέσο χαλάρωσης και ευεξίας και σαν ευκαιρία για επικοινωνία και σ' ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας.
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν το έχω δοκιμάσει ακόμη αλλά θα ήθελα
    Φιλια Αριάδνη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν έχω κάνει ποτέ χαμάμ! Θα ήθελα να το επισκεφτώ, όμως αν θα κάνω το θεωρώ μάλλον αμφίβολο... η ζέστη δεν είναι το φόρτε μου!
    Ευχαριστούμε που μοιράστηκες αυτή την εμπειρία μαζί μας!
    Φιλιά
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ ενδιαφέρον ακούγεται το χαμάμ. Όχι δεν έχω κάνει...αλλά δεν μπορώ τη ζέστη οπότε και να μου δοθεί η ευκαιρία δεν νομίζω...
    Χαίρομαι όμως που χάρηκες αυτήν την εμπειρία και ικανοποίησες την επιθυμία σου
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, δυστυχως δεν ειναι για όλους τους ανθρωπους, ειδικα αν καποιοι αντιμετωπιζουν προβληματα υγείας :)

      Διαγραφή
  9. Αριαδνη μου πολυ παλια χαμαμ υπηρχαν και στις Σερρες.δεν νομιζω πως λειτουργουν.κατι ακουσα για επαναλειτουργια.εχεις επισκεφτει αυτο τον χωρο.?και εχεις δικιο η εμπειρια ειναι πολυ ενδιαφερουσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχει χαμάμ στο χωριό Άγκιστρο Σερρών στα σύνορα με τη Βουλγαρία. Εκεί είναι μια πισίνα με ζεστό νερό που παραμένεις 20' δεν έχει καμία σχέση με το Τουρκικό χαμάμ. Είναι λουτρό.

      Διαγραφή