Παρασκευή 18 Απριλίου 2014

"Έφυγε" ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκεζ

Τι μέρα κι αυτή η 17η Απρίλη;;;
Ο Μάρκεζ μέσα απο τον "Έρωτα στα χρόνια της χολέρας", τα "Εκατό χρόνια μοναξιά", την Αποχαιρετηστήρια επιστολή του και τόσα ακόμη γραπτά του, με ενέπνευσε για να αρχίσω να γράφω σοβαρά και όχι επιπόλαια. Άλλωστε δικά του είναι τα λόγια που γράφω πάνω πάνω στην επικεφαλίδα μόλις επισκέπτεστε το blog μου. Με βοήθησε να μάθω να αγαπώ και να το λέω. Είμαι αρκετά συγκινημένη, αλλά ευχαριστώ το Θεό που τον "γνώρισα".

"Την τελευταία του πνοή άφησε την Μεγάλη Πέμπτη, σε ηλικία 87 ετών, ο σπουδαίος Κολομβιανός Νομπελίστας συγγραφέας, Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες.

Την είδηση του θανάτου του μετέδωσε πρώτο το Reuters, επικαλούμενο δημοσιεύματα μεξικανικών εφημερίδων, ενώ αργότερα επιβεβαιώθηκε και από τον Πρόεδρο της Κολομβίας, Χουάν Μανουέλ Σάντος. Ο 87χρονος συγγραφέας "πέθανε στο σπίτι του στο Μεξικό έχοντας δίπλα του την σύζυγό του και τους δυο γιους του", ανέφερε στο Twitter ο δημοσιογράφος του μεξικανικού τηλεοπτικού δικτύου Televisa, Χοακίν Λόπες-Ντορίγα.

Στις 8 Απριλίου ο συγγραφέας είχε πάρει εξιτήριο από το νοσοκομείο της πόλης του Μεξικό σε κατάσταση "πολύ αδύναμη", ύστερα από οκτώ ημέρες νοσηλείας για πνευμονία, γράφει η kathimerini.gr.

Ο Μάρκες εγκαταστάθηκε στο Μεξικό το 1961 αλλά διέμεινε κατά περιόδους στην Καρθαγένη της Κολομβίας, στη Βαρκελώνη της Ισπανίας και στην Αβάνα. Εδώ και πολλά χρόνια έχει αποσυρθεί από τη δημόσια ζωή καθώς έπασχε από καρκίνο στους λεμφαδένες, ενώ κατά τις σπάνιες εμφανίσεις του δεν έκανε καμιά απολύτως δήλωση στον Τύπο. Ο Κολομβιανός θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους συγγραφείς της ισπανόφωνης λογοτεχνίας. Το έργο που του χάρισε τη διασημότητα και θεωρείται αριστούργημά του είναι το μυθιστόρημα "Εκατό χρόνια μοναξιάς" που εκδόθηκε το 1967".

6 σχόλια:

  1. Πραγματικά κορυφαίος! Στενοχωρήθηκα μόλις διάβασα την είδηση.. Έχω τον "έρωτα στα χρόνια της χολέρας" αλλά σίγουρα θα διαβάσω στο μέλλον και τα "εκατό χρόνια μοναξιάς".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δυστυχώς, ενημερώθηκα το πρωί...
    Το σπουδαίο της υπόθεσης σε τέτοιους χαμούς είναι πως αφήνουν πίσω τους τροφή για σκέψη...
    Λόγια που θα τα θυμόμαστε για πάντα...
    Αγκαλίτσα και φιλάκι, γλυκιά μου!
    Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τον "γνώρισα" στα 17 μου στο μάθημα φιλοσοφίας,όταν ο καθηγητής μου μας είχε φέρει να διαβάσουμε την πασίγνωστη αποχαιρετιστήρια επιστολή του και από τότε τον αγάπησα.Ήταν από τους αγαπημένους μου συγγραφείς και θα συνεχίσει να είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλό Πάσχα καί καλή Ανάσταση Αριάδνη μου!!!Καλά νά περάσης μέ τήν οικογένειά σου!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πράγματι έχει γράψει λόγια που μένουν χαραγμένα στην ψυχή μας .
    Καλή Ανάσταση και Χαρούμενο Πάσχα να περάσεις Αριάδνη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Με συγκίνησε εκτός από την ανα΄ρτηση σου γι' αυτό τον σπουδαίο συγγραφέα, με συγκίνησε λοιπόν και αυτό που λες: "από τα γραπτά του, με ενέπνευσε για να αρχίσω να γράφω σοβαρά και όχι επιπόλαια." Καταλαβαίνω απόλυτα τι εννοείς!
    Μπορεί να"έφυγε" από τη Ζωή αλλά άφησε πίσω του τεράστιο συγγραφικό έργο και αυτό είναι "παρήγορο". Πάλι καλά που τα γραπτά μένουν τελικά!
    Καλό Πάσχα να έχεις Φίλη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή